Du är himlen för mig varje dag

Har inte blivit någonting skrivet här på ett tag, har liksom inte haft tid. Men ska försöka mig på en sammanfattning av de senaste dagarna.

Torsdag: Var på Neverstore med Freja och Emma. Det var något tyskt förband, så jävla dåliga. lite pinsamt att Neverstore valt dem, och de förstörde stämningen rätt rejält (tyckte vi). Som om det inte redan vore illa nog med musiken, så sa dom åt publiken att sätta sig ned på knä innan en låt. Sen skulle alla ställa sig upp och hoppa när dom började spela. Jag och Freja vägrade sätta oss ner, vilket ledde till att sångaren sa till oss att göra det och att alla kollade på oss. Sen började dom inte spela förrens vi hade satt oss ner heller.
Men, Neverstore var bra! Och dom signade min sko, allihopa haha. Sen sov jag hos Freja, eller jag sov nästan ingenting. Men det var en trevlig kväll allt som allt.

Fredag: Åkte och träffade Jakob, Muungi, Lollo och folk i stan. Sen åkte jag och Freja till fryshuset och träffade hennes kompis som köade till Lamd of God. Skulle träffat Sam där också men hon tog så lång tid på sig så vi åkte hem till Freja, för det var ju så jävla kallt. Vi lagade mat, åt, sen åkte jag hem åkte hem.

Lördag: Krunegård i Södertälje med Freja, Lollo, Nezen och Emma. Konserten var helt underbar! Har sett honom tre gånger nu, men det här var lätt bäst hittils. Var väldigt nära att börja gråta under Stjärnfallet som var sista låten. Vi träffade Sebastian och Jiggu där också, och det var en tjej som hade en failpanda med hårspänne i, fullt synligt också. Vi skrattade åt henne i säkert tio minuter.
Kom hem vid halv ett, åt en macka till middag och gick och lade mig i sängen och lyssnade på musik, somnade.

Söndag: Gjorde nästan ingenting, satt hemma och hade ångest inför skolan. Åkte hem till Rasmus på eftermiddagen för att planera idrottslektionen vi höll i idag. Det gick inte bra alls. Åkte hem och sov (dåligt).

Igår: Skola. Fyfan, alltid lika hemskt när skolan börjar efter ett lov. Nu är det extra jävligt eftersom jag har åtta intagningsprov (musik (trummor), och teater) innan påsklovet. Dessutom kommer ju förmodligen nästan alla lärare lägga prov nu innan lovet, plus de två nationella prov i engelska som är v11 och 12. Första provet är till Kulturama, redan på fredag. Så jag har dessutom fyra låtar att lära mig och en teatermonolog innan dess. Kul liv! Jag kommer vara helt slut på lovet.
Men iallafall, eftersom det gick åthelvete i söndags och vi åtminstone ville ha ett betyg, så åkte jag och Rasmus hem till honom igen för att planera idrottslektionen. Vi satt i flera timmar, men det blev hyfsat färdigt ändå. Var helt slut efteråt, så jag åkte hem och sov lite.

Idag: Kom knappt upp på morgonen, hann inte platta håret, äta frukost eller någonting. Blev ändå 20 min försenad. Vi höll den jävla idrottslektionen och det gick mycket bättre än vi trodde det skulle göra. Fick tillochmed vg! Blev lite glad.
Nu sitter jag här och är stressad eftersom jag måste köpa en trummatta, annars kan jag inte spela. Affären stänger om 35 minuter och pappa har inte kommit hem så jag har inga pengar heller. Får väl köpa det imorrn.
Om ett tag ska jag gå till min teater (vår teater, medis).
Nu ska jag försöka äta lite, fast egentligen vill jag bara ha cigg. Tror förresten att mina föräldrar börjar fatta att jag inte kommer sluta röka, undra vad dom kommer försöka göra åt det.

Nu orkar jag inte skriva mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0